چالشی جدید برای آمریکایی ها؛ مجبوبیت خودروهای ساخت ایالات متحده در چین رو به افول است
در ماه های گذاشته جنگ تجاری ایالات متحده و چین شدت گرفته و اخبار و حواشی مربوط به آن هر از گاهی به تیتر اول بسیاری از رسانه های جهان تبدیل شده است. در نتیجه این کشمکش اقتصادی سرانجام دولت ترامپ تعرفه ای 25 درصدی برای محصولات و کالاهای چینی اعمال کرد.
با افزایش تنش های اقتصادی بین این دو کشور، برخی از کارشناسان معتقدند خودروسازان آمریکایی متحمل ضرر و زیان خواهند شد. گزارش اخیر نشریه آنلاین Automotive News این موضوع را به نوعی تایید کرده و از کاهش سهم خودروسازان آمریکایی در بازار چین پرده برداشته است.
اما نکته مهم اینکه ظاهرا مساله یاد شده ارتباطی به رویارویی تجاری دو کشور ربطی نداشته و دلیل آن را باید در جای دیگری جستجو کرد.
به گفته انجمن تولید کنندگان خودروی چین، سهم برندهای آمریکایی از بازار این کشور در طول هشت ماه گذشته از 12.2 به 10.7 درصد کاهش یافته است. یکی از اعضای عالی رتبه این انجمن به عدم بروزآوری مدل های تولیدی توسط شرکت های آمریکایی مثل فورد اشاره کرده و افزوده چنین مساله ای قدرت رقابت آنها را تنزل داده است.
شاید اظهارات این فرد تا حد زیادی درست باشد، چرا که هیچ کمپینی علیه مدل ها ساخت آمریکا در چین شکل نگرفته است.
نکته حائز اهمیت دیگر اینکه برای سومین ماه متوالی میزان فروش خودرو در پر جمعیت ترین کشور جهان، به دلیل مشکلات اقتصادی افت پیدا می کند. بنابراین این احتمال نیز وجود دارد که کاهش فروش مدل های آمریکایی یکی از نتایج ناپایداری های اقتصادی باشد.
گفتنی است برندهای آمریکایی حضور نسبتا پر رنگی در چین دارند. برخی از این برندها مدل هایی مخصوص بازار این کشور توسعه داده اند. برای مثال فورد چندی پیش شاسی بلند جدیدی را برای چشم بادامی ها معرفی کرد. این شاسی بلند Territory نام داشته و در واقع نسخه ای تغییر برند داده شده از خودروی چینی JMC Yusheng S330 محسوب می شود.
The post چالشی جدید برای آمریکایی ها؛ مجبوبیت خودروهای ساخت ایالات متحده در چین رو به افول است appeared first on دیجیاتو.